Bienvenid@

Bienvenid@

El presente blog pretende aclarar dudas, informar al público, desmentir rumores y dar una visión práctica y profesional de la Quiropráctica: una profesión "nueva" en muchas partes del mundo.

29/10/12

La duración de las visitas


Normalmente, la visita al quiropráctico no suele ser muy larga, con excepción de la primera o segunda visita, que conllevan más tiempo, para analizar en detalle la subluxación vertebral, entre otras cosas. 

A veces los pacientes creen que una visita de 1 hora les aportará más beneficios que una visita de 5 o 10 minutos, sin importarles demasiado qué tipo de tratamiento se les va a aplicar. Creo que es un error pensar así. 

La duración de una visita no tiene que ver con el resultado que puede obtenerse. Por ejemplo, una visita en la que se aplica una terapia durante 1 hora, no significa que será más efectiva que una visita en la que se aplica una terapia de 5 o 10 minutos. La duración de la visita no debe justificar la aplicación de un tratamiento o el precio de la visita. Lo que debe justificar la visita es lo que se hace para mejorar la condición del paciente. 

En el caso de los quiroprácticos, lo que se hace para mejorar la condición del paciente, el ajuste vertebral, puede realizarse de forma rápida aunque efectiva, en menos de 10 minutos, muchas veces. Este trabajo, aunque puede parecer fácil, no lo es. 

El ajuste vertebral es un acto mecánico por parte del quiropráctico, en el que se realizan cambios importantes en el cuerpo del paciente, para que éste vuelva a un funcionamiento más acorde con la normalidad, sin medicamentos ni cirugía. 


Conclusiones: Entonces, la visita del quiropráctico no sólo dura 5 o 10 minutos al realizar la corrección vertebral, sino que dura todo el tiempo que la corrección se mantiene en su sitio (días, semanas, meses o años), durante el cual el cuerpo funciona con más normalidad que antes. 

Esta debería ser la forma de ver la duración de la visita del quiropráctico.


5 comentarios:

  1. Em sembla molt bé el raonament que fas però jo te'n faré un altre amb el teu permís, una mica més matemàtic.

    En tots els oficis el preu de les coses es calcula a hores, l'hora de ma d'obra del tècnic, l'hora del paleta, tot és tant l'hora.

    Desconec el que cobres personalment a les teves visites però he estat en centres quiropràctics que per una sessió de 10 minuts et cobren 30 euros, en aquests deu minuts que ets dins la consulta, tracta a 4 pacients al mateix temps, i no és l'únic que ho fa. Bé, 10 minuts repartits entre 4 persones són tirant llarg 3 minuts per persona, per tant s'està cobrant 30 euros cada 3 minuts, això vol dir que la tarifa és de 600 €/hora.

    A mi això em sembla una autèntica bestiesa, si les sessions són de 10 minuts, molt bé, doncs cobreu 5 euros la sessió, que al cap del dia en feu moltes i tindreu un molt bon sou però això que es fa en aquest sector de la quiropràctica, i repeteixo que no sé si és el teu cas, ho trobo una falta de respecte, més encara trobant-nos en els temps en què ens trobem i tractant-se de la salud de les persones.

    És la meva modesta opinió.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Gracies per la teva opinió Marc,

      Crec que en el teu cas hauries de buscar un quiropràctic que et cobrés 5€ la visita, si creus que això seria lo just, o inclús en la sanitat pública potser et podrien fer alguna cosa semblant gratuïta, que per això la paguem entre tots en aquest país.

      Els teus càlculs matemàtics no funcionarien a la meva consulta, no tots treballem igual.

      Jo em vaig tenir que operar la vista, i l’operació va durar 10 minuts i em va costar bastant més que 600€ i no vaig trobar-ho una falta de respecte, tot el contrari, estic molt agraït... i ja no et dic quan m’hagi de fer la dentadura...el que em costarà.

      Els de l’AVE treballen per hores i mira el que tarden...potser si treballessin per feina feta anirien més ràpids...no m’agrada allargar la feina per cobrar més hores, com pot passar amb altres oficis.

      I Marc, preocupat de la teva salut, no del que poden guanyar els demés.

      Crec que t’hauries de tornar a llegir l’escrit, i donar-te conta que, a la llarga, el tractament quiropràctic, almenys el que jo ofereixo, pot acabar sortint molt millor de preu que altres tractaments que semblen més barats a curt termini.

      Eliminar
    2. Hola de nou,

      Jo no demano que se'm cobrin 5 euros a mi, no ens burlem de l'opinió dels altres, valoro molt la vostra feina i a mi personalment m'ha anat molt bé i em sap greu que aquestes coses em facin replantejar-la sincerament.

      Segur que la operació d'ulls és una operació molt complicada i que té uns riscs molt elevats i si val el que val és precisament per tot això. Amb el temps que porto fent quiropràctica n'he deixat molts de diners per tant no em responguis com si t'estigués demanant que ens regaléssiu el vostre temps que no és això el que t'he comentat, potser t'hauries de llegir la meva opinió amb uns altres ulls que jo el teu escrit l'entenc molt bé i em fa la sensació que no és res més que una justificació a un problema que, si ho escrius, és perquè ja t'ho ha comentat o ho has sentit comentar més d'una vegada.

      Quan parlo de falta de respecte em refereixo al fet que tracteu al mateix moment, no sé si és el teu cas, a varis pacients a l'hora. Ho sento però per aquí no hi passo per molt bons que sigueu. Si només necessiteu 10 minuts, molt bé però els 10 minuts pel pacient, mitja hora, doncs igual, i quan s'acaba amb un, un altre que esteu tractant amb persones i no amb peces d'una cadena de muntatge.

      Parlant amb professionals del sector m'han comentat que els preus estan estipulats però si un col·legi estipula preus, deu estipular també una metodologia de tractament, sinó no té cap sentit que el preu/sessió sigui el mateix pel que fa una sessió de 10 minuts que el que en fa una de 30 perquè llavors el preu varia.

      En fi, espero trobar algun dia un bon professional, no que em cobri 5 o 10 o 60 euros la sessió, no és d'això del que parlo, sinó que em tracti com una persona i es preocupi dels pacients i de la seva salut ja que no m'estic preocupant del que guanyen els demés, sinó del que em cobren pel que m'ofereixen que és molt diferent.

      Salut!

      Eliminar
    3. Hola de nou Marc,

      T’estàs queixant d’una pràctica que jo no realitzo en la meva consulta. De totes maneres ningú t’obliga a anar a un quiropràctic que visita a varies persones a la vegada, ets lliure de buscar-ne un altra que visiti de forma més particular. No tots els quiropràctics treballem igual, com t’havia dit abans, i com explico en un altre escrit d’aquest blog:

      http://vista-quiropractica.blogspot.com.es/2012/09/el-quiropractico.html

      Aquesta forma de treballar no es única d’alguns quiropràctics, també conec d’altres oficis que fan el mateix, ja siguin professions sanitàries o d’altres.

      Eliminar
  2. Ep, no no, no em queixo per tu concretament, pretén ser una crítica constructiva i que tenia relació amb l'article que has escrit.

    Me n'alegro que no exerceixis aquesta pràctica, de debó. En cap cas era una crítica personal, sempre he anat repetint que desconeixia si era el teu cas.

    Certament, ningú m'obliga a res però de moment és el que he trobat a Girona, per això ho comento.

    Em llegiré aquest altre article que em recomanes.

    Salut!

    ResponderEliminar